Hoppa till innehåll

SUSTAINABLE POETRY

Barns & ungas röster för en hållbar framtid

  • STÖD OSS
    • Styrelsen
      • Kontakta oss
  • OM SUSTAINABLE POETRY
    • Från pedagogisk idé till innovation för hållbara städer och samhällen
    • Reportage och artiklar om Sustainable Poetry
    • Nomineringar och utmärkelser
    • “Vi behöver prata om världens framtid” – Intervjuer med barn och unga
    • Deklaration för en stark demokrati
    • NÄTVERK
      • Hela skolan för hållbar utveckling
      • Skolbibliotek som pedagogisk resurs
      • Evenemang under läsåret 2024/2025
  • FÖRSKOLA & SKOLA
    • FÖRSKOLEKLASS
    • GRUNDSKOLA ÅK 1-6
    • GRUNDSKOLA ÅK 7-9
    • GYMNASIESKOLA
    • INTERNATIONALISERING I SKOLAN
    • SKAPANDE SKOLA
      • Kulturaktörer inspirerar
    • LÄRANDE FÖR HÅLLBAR UTVECKLING
  • VÄRLDSPOESIDAGEN
    • Läs poesi av barn och unga
    • Engagera hela kommunen
      • POESINS MÖTESPLATSER
      • Barnen tar över gångbron med Sustainable Poetry
      • Barnen skapar poesislinga på landsbygden
      • Vision Stortorget och Stadsparken
      • Poesi på språng – rörelseglädje genom poesivandringar
      • Kärleksträden blommar – Barnen gör sina röster hörda på Rådhustorget
      • Poesi på olika språk
  • POESIFESTIVALEN
  • KONTAKT
  • NÄTVERK
Publicerat 20 december, 201921 december, 2019 av sustainablepoetry-admin

Lucka 20 – Olikheter berikar

Hanna som går i grundskolan har använt sin språkliga mångfald och kunskaper för att påminna oss om att vi behöver låta olikheter blomma ut och inkluderas. Det är något vi alla behöver kämpa för!

Klicka här om bilden inte visas!

KategorierLärande för hållbar utveckling

Inläggsnavigering

Föregående inläggFöregående Lucka 19
Nästa inläggNästa Lucka 21 – Rum för språklig mångfald

Sustainable Poetry tilldelades utmärkelsen European Label för innovativ språkundervisning - Skolverket och Europeiska kommissionen

Sustainable Poetry tilldelades utmärkelsen Läsguldet för tillgängligt läsfrämjande arbete - MTM - Myndigheten för tillgängliga medier

Sustainable Poetry tilldelades utmärkelsen Best Educational Practice and ideas by teachers and educators 2022 - Ministry of Education and Culture, Finland

Inom ramen för projektet Sustainable Poetry tilldelades elever på Söderslättsgymnasiet i Trelleborg SKR:s demokratiutmärkelse 2022!

Projektet blev finalist till e-Diamond Award 2021 - Sveriges e-förvaltningspris för bästa samhällsnyttiga e-tjänst.

  • Författarbesök
  • Inspiration för gymnasieskolan
  • Lärande för hållbar utveckling

Drivs med WordPress